54 lines
1.1 KiB
Markdown
54 lines
1.1 KiB
Markdown
|
|
# Guide til at sætte kode-miljøet op
|
|
|
|
## Download VS Code
|
|
|
|
https://code.visualstudio.com/
|
|
|
|
Hent *Live Server*-udvidelsen til VS Code, fra udvidelses-menuen.
|
|
|
|
## Hent koden
|
|
|
|
Gå til https://git.sfja.dk/sfja/game-in-js og download koden som ZIP-fil.
|
|
|
|

|
|
|
|
Find ZIP-mappen på computeren og udpak ZIP-mappen's filer. Vælg for eksempel at lægge filerne på Desktop/Skrivebordet.
|
|
|
|

|
|
|
|
Herefter åben den ny-udpakkede mappe i VS Code.
|
|
|
|

|
|
|
|
## Start Live Server
|
|
|
|
Tryk på "Go Live" i bunden til højre i VS Code og åben http://localhost:5500/ i en web-browser som Chrome eller Firefox.
|
|
|
|
## Tegn en firkant
|
|
|
|
Åben filen `game.js`. Dette er allerede i filen:
|
|
|
|
```js
|
|
import * as lib from "./lib/lib.js"
|
|
|
|
function loop() {
|
|
lib.canvas.fillRect(100, 100, 200, 50, "red");
|
|
}
|
|
|
|
lib.startGame(loop);
|
|
```
|
|
|
|
Tilføj en linje i `loop`-funktionen:
|
|
```js
|
|
function loop() {
|
|
// ...
|
|
lib.canvas.fillRect(100, 200, 50, 50, "lightblue");
|
|
}
|
|
```
|
|
|
|
Der burde nu være 2 firkanter på skærmen.
|
|
|
|

|
|
|